Selecció del 2012

No m'atreveixo a fer un rànquing estricte amb numeracions incloses. Em cenyiré a fer una selecció del més destacat que he pogut veure. D'entrada no se si en sortiran 8, 10 o una dotzena.
No començaré per cinema, ho faré per la TV. Les sèries estan entrant amb força tot i que quan arriben en DVD al nostre país fa molt temps que "circulen".. i ho deixem amb aquest eufemisme. He de confessar la meva subjectiva admiració per "Breaking Bad" tot i que no es pugui comparar amb "The Wire" estic esperant amb delit l'estrena de l'acabament de la cinquena temporada per aquest estiu que ve.
Pel que fa al cinema començaré pel meu podi d'honor: "Blancanieves", "En la casa" i "Argo". Podreu pensar que soc un eclèctic: una espanyola, una francesa i una de la gran indústria de Hollywood. Doncs ha sortir així, què hi farem?. 
El grup de destacades seria:
  • "Arrugas": amb molts punts per estar al podi. Una mirada des de dins al procés degeneratiu de l'Alzheimer. El còmic també és una joia. 
  • "Kiseki": la meva excentricitat que no surt en cap llista. Em va fer emocionar intensament amb un relat poètic i particular.
  • "La artista i la modelo": un bon raig d'estètica (amb debat inclòs) adobada amb unes interpretacions magnífiques.
  • "Amor bajo el espino blanco": una esplèndida recerca de l'essència i la puresa tan de l'ésser humà com de les imatges que l'acompanyen.
  • "La vida de pi": tot i no cobrir les expectatives són les millors 3D que he vist mai.
  • "El bosc": destaco pel seu atreviment en la barreja entre màgia i crua realitat
  • "César debe morir": cinema experimental amb actors-pressoners que destaco per la seva força en les interpretacions i les imatges impactants.
  • "Moonrise Kingdon": per la seva estètica juganera i aparentment simplona.
  • "The artist": tot i que s'estrena durant el 2011, la veig al 2012. Una joia com aquesta no es pot quedar fora. Magnífica i imprescindible.
Si, si ja em dono compte que no menciono a la francesa "Intocable" ni a la espanyola "Lo imposible"... que hi farem!. Les meves sensacions van ser de globus que es van desinflant en pocs dies.
Per acabar una menció especial a dos curts d'animació i crítica social fets per Aleix Saló que combinen perfectament atracció i capacitat de comunicació. Els seus títols: Españistan i Simiocracia.