"Tomboy": el despertar del cos i la identitat

La família de Laure acaba d'arribar a un barri on coneixerà una nova colla d'amics i aprofitarà el seu aspecte per fer-se passar per un noi (Michael) amb la complicitat de la germana petita. Estem al final de l'estiu, la mare està embarassada i el pare molt ocupat. Les hores de carrer, bosc i estany conformaran la trama en la qual es va descobrint un cos en l'inici de la pubertat i una identitat per definir.
El merit de la cinta és múltiple. En primer lloc, el magnific resultat si tenim en compte el pressupost ridícul de mig milió d'euros i els minsos 20 dies de rodatge utilitzats. També cal destacar la dificultat de tracte amb infants i la connexió intensa que s'estableix entre les dues germanes. Les escenes íntimes de les dues són d'una naturalitat i capacitat de transmissió per recordar.
Finalment i com a element central de la cinta, cal fer menció de la delicadesa, el llenguatge gestual i l'empatia amb les quals es tracta un tema extremadament complexe com és tot el que envolta aquesta etapa transcendent i crítica en la vida d'una persona sense caure en el tremendisme i deixant prou espai per la imaginació personal.
Tot i que se la qualifica com a drama podríem dir millor que es tracta d'una pel·lícula d'aventura en el meravellós viatge d'exploració i conquesta d'un mateix en la seva expressió més corpòria i en un moment crucial de canvi i creixement. Un petit descobriment d'una directora, Céline Sciamma, que caldrà seguir en el futur.
Recomanable pels que vulgueu gaudir d'una senzilla i personal relat de les cabòries i episodis plens d'autenticitat al voltat d'una edat de "mudança".