"Sister": el nen que puja i baixa

"Sister"  desplega un realisme gairebé màgic per relatar-nos la vida entre tendra i terrible d'en Simon, un nen d'uns dotze anys que sobreviu amb la seva esbojarrada germana (atenció a la Léa Seydoux, co-protagonista de La vida de Adele i que despunta amb un força contundent) en un gris bloc de pisos al peu d'una ostentosa estació d'esquí suïssa. La habilitat picaresca i la personalitat endurida d'en Simon a la "part de dalt" contrasta amb una dependència emotiva i dolça cap a una germana totalment irresponsable i neguitosa  mentre està a la "part de baix". Una dualitat que es mostra clarament en el comportament del protagonista en funció del lloc on està i que pretén mostrar aquesta eterna contradicció humana entre la raó i els sentiments, el cor i el cervell.
La directora suïssa aconsegueix transmetre d'una forma fluida, prodigiosa i també tràgica un conte sobre l'abandó i, de retruc, la capacitat inabastable de la voluntat per tal de superar les bufetades del destí. Un missatge que, més enllà de la seva simplicitat, deixa un pòsit agredolç farcit d'un vitalisme que s'agraeix i t'acompanya en sortir de la sala. També te la virtut de captar la nostra atenció amb una aparent facilitat amb tot allò més quotidià i senzill d'aquella etapa tan fascinant com és la infància. El paral·lelisme amb el niño de la bicicleta és inevitable.
En definitiva, estem davant un film de caràcter intimista, evocador i centrat en els seus personatges per tal d'acompanyar-nos en un viatge per les seves dèries més profundes i personals fent-nos partícips d'una angoixa vital digna de ser viscuda en mig de la desesperança.